Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Žádost o souhlas správce daně s ukončením činnosti
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Žádost o souhlas správce daně s ukončením činnosti
4. Základní informace k životní situaci
Daňový subjekt, který je právnickou osobou zanikající bez právního nástupce, je povinen předložit současně se žádostí o výmaz z obchodního rejstříku nebo obdobného veřejného rejstříku souhlas správce daně, u kterého je registrován.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněn jednat:
- daňový subjekt - právnická osoba; za právnickou osobu jedná statutární orgán nebo ten, kdo prokáže, že je oprávněn jednat jejím jménem podle jiného právního předpisu,
- zaměstnanec právnické osoby nebo jiná fyzická osoba, která vykonává činnost této právnické osoby - právnická osoba je může pověřit, aby jednali jejím jménem před správcem daně v rozsahu tohoto pověření,
- zmocněnec zvolený daňovým subjektem nebo ustanovený zástupce,
- společný zmocněnec nebo společný zástupce,
- prokurista právnické osoby - při správě daní je oprávněn jednat jejím jménem, může-li podle udělené prokury jednat samostatně.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
- písemně (v listinné podobě), a to buď prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo osobně přímo u správce daně; písemná podání musí být vlastnoručně podepsána osobou, která podání činí,
- ústně do protokolu u příslušného správce daně, nebo
- elektronicky (blíže viz bod 16) za použití aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)", popř. prostřednictvím datové schránky.
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na finančním úřadu předložte žádost o souhlas s ukončením činnosti.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
- odeslanou prostřednictvím datové schránky,
- opatřenou uznávaným elektronickým podpisem a odeslanou prostřednictvím aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)", která je pro podání v daňových věcech elektronickou podatelnou správce daně; podání v daňových věcech nelze zasílat na e-mailovou adresu podatelny konkrétního správce daně,
- odeslanou prostřednictvím aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)" s ověřením identity podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
- advokáta, resp. Českou advokátní komoru,
- daňového poradce, resp. Komoru daňových poradců České republiky,
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Odbor právní a daňového procesu
Lazarská 7
117 22 Praha 1
26. Kontaktní osoba
—
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Ten, kdo podal žádost v elektronické podobě, uvede současně poskytovatele certifikačních služeb, který jeho certifikát vydal a vede jeho evidenci, nebo certifikát připojí k podání.